Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», існує дві ситуації обміну або повернення придбаного товару:

1. У разі придбання товару неналежної якості:

1. У разі придбання товару неналежної якості:

Відповідно до ст.8 цього Закону при виявленні суттєвих недоліків, що виникли з вини виробника товару, протягом гарантійного терміну споживач має право на заміну товару чи повернення грошей.

Істотним недоліком, згідно з п.12 ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається недолік, який унеможливлює або неприпустиме використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника, після його усунення проявляється знову за незалежним від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з таких ознак:

а) він взагалі не може бути усунений;

б) на його усунення потрібно понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено у договорі.

 

За потреби перевірки якості товару може бути проведена експертиза авторизованим сервісним центром, у процесі якої встановлюється факт порушення споживачем гарантійних умов експлуатації товару. Відповідно до п.4 ст.17 Закону України «Про захист прав споживачів», експертиза організується у триденний строк з дня отримання від споживача письмової згоди на проведення експертизи продукції. Якщо за підсумками проведення експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару споживачеві після порушення споживачем правил експлуатації, зберігання та транспортування, вимоги споживача не підлягають виконанню, а споживач зобов'язаний відшкодувати витрати на проведення експертизи.

Вимога споживача про заміну товару підлягає негайному виконанню за його наявності, а у разі його відсутності – у двомісячний строк з моменту подання заяви. Якщо задовольнити вимогу у встановлений термін неможливо, то споживач має право на свій вибір вимагати заміни товару з недоліками на інший товар іншої марки (моделі) належної якості з відповідним перерахунком ціни або повернення грошей. Вимоги споживача щодо повернення грошей підлягають виконанню протягом семи днів. Розрахунок із споживачем у разі підвищення ціни на товар проводиться - виходячи з вартості товару на момент його покупки.

 

2. Придбання товару належної якості, але якщо товар із якоїсь причини не підійшов до покупця.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право протягом 14 днів, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний за призначенням, але за умови, що товар не використовувався та збережений його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документи.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право придбати будь-які інші товари, або отримати назад гроші у розмірі вартості поверненого товару, або поміняти товар на аналогічний при першому надходженні відповідного товару у продаж. При поверненні грошей розрахунки зі споживачем проводяться з вартості товару на даний момент його купівлі. Гроші повертаються протягом семи днів.

Вимоги споживача розглядаються лише після уточнення прізвища замовника та номера замовлення, повної комплектації товару, заводської упаковки, на якій штрих-код, гарантійного талона. Заміна товару або повернення грошей можливе лише при дотриманні всіх умов та процедур.

Вам буде відмовлено у заміні товару або повернення грошей, якщо:

  • товар, який має істотних недоліків, перестав бути новим, тобто був у використанні;
  • з моменту придбання товару минуло понад 14 днів
  • при перевірці якості товару виявлено ознаки стороннього втручання (розтин, спробу ремонту) або порушено інші умови гарантійного обслуговування;
  • відсутній документ, що підтверджує факт покупки товару, або гарантійний талон, повна комплектація товару.

Звертаємо Вашу увагу, що згідно з п.3 ст.4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач зобов'язаний:

  • перед початком експлуатації товару уважно ознайомитись із правилами експлуатації, викладеними у наданій магазином документації на товар;
  • у разі потреби отримати роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця;
  • користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару в експлуатаційній документації;
  • з метою запобігання негативним для споживача наслідкам щодо використання товару - дотримуватися передбачених виробником у товарі методів безпеки та передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а у разі відсутності таких правил у документації - дотримуватися звичайних зрозумілих методів безпеки, встановлених для товарів такого роду.

 

Повернення та заміна товарів відправлених магазином «ПЛАНЕТА-М» до різних міст України здійснюється шляхом зворотного пересилання покупцем товарів службами доставки, у тому числі «Нова Пошта».

Зворотне відправлення грошей здійснюється післяплатою. Поштова служба бере на себе зобов'язання видати вантаж лише після оплати одержувачем оголошеної цінності. Ця сума переказується відправнику. Ця сума повинна відповідати вартості товару, що повертається. Перед відправкою товару покупець повинен зв'язатися із продавцем магазину, обговорити умови відправлення та визначити ім'я одержувача вантажу.

Якщо причиною повернення або заміни стала неналежна якість товару, то оплату за зворотне пересилання бере на себе магазин.

Якщо ж придбаний товар був належної якості та покупець забрав його з пункту видачі Нової Пошти (не відмовився після огляду у пункті видачі), але товар з якоїсь причини не підійшов покупцю протягом 14 днів з моменту отримання, то зворотне відправлення, а також пересилання грошей (накладеним платежем) здійснює покупець.